Přeskočit navigaci

Test Lidových novin - Logan je solidní a za hubičku

Silnou stránkou loganu je více než pětisetlitrový zavazadlový prostor. Lákavá je však i nízká cena.

Vzniku loganu dala podnět sázka. Podle generálního ředitele Renaultu Louise Schweitzera bylo jejím předmětem vytvořit prostorný, spolehlivý a hlavně cenově dostupný vůz. Model Dacia Logan byl vyvinut firmou Renault, na základě platformy B využívané aliancí Renault-Nissan, především pak pro modely Micra a Modus. Řada dalších komponentů byla převzata z francouzských modelů Clio či Laguna. Zvláštní pozornost byla věnována interiéru vozu. Výrobce zvolil monoblokovou palubní desku, která snižuje potřebu kotvících prvků, a navíc zakrývá upevňovací šrouby. To, že je vyrobena z jediného kusu, přispívá i ke kvalitě zpracování. Všechny "spáry" jsou identické, nic tady neskřípe. Během testovacích jízd jsme uvítali i vysokou funkčnost desky, k čemuž výrazně přispívá její jednoduchost. Vše je po ruce, nic neodvádí řidičovu pozornost.

Vnitřní prostor nás velmi příjemně překvapil. Do loganu se totiž pohodlně vejde pět dospělých osob. Dostatek prostoru si nová dacia přichystala pro nohy i pro hlavy pasažérů. Údiv nás neopustil ani při otevření zavazadlového prostoru, který skýtá úctyhodný objem 510 litrů.

A jak se logan choval na silnici? Netradičně vyšší podvozek (světlá výška 155 mm) dobře absorboval příčné nerovnosti, kterých na českých silnicích není málo. V zatáčkách si logan počínal trochu rozpačitě, což se projevovalo větším bočním náklonem. Jízdní vlastnosti se dají označit jako průměrné.

Řazení s pětistupňovým manuálem nezklamalo, řadicí páka poslouchala příkazy naší pravačky poměrně přesně. Pod kapotou se zatím objevují dva osmiventilové čtyřválce o objemech 1,4 (75 k) a 1,6 l (90 k).

My jsme si mohli vyzkoušet silnější verzi a nutno podotknout, že rozhodně nezklamala. Průměrná spotřeba se pak pohybovala kolem 7 litrů.

Logan se prodává ve třech stupních výbavy. V základním provedení (označení Logan) mnoho komfortních prvků nenajdete, nechybí však airbag řidiče, imobilizér, multifunkční displej či tříbodové bezpečností pásy. Třešničkou na dortu je jednoznačně cena. Základní "čtrnáctistovku" totiž pořídíte už za 199 900 korun, nejlevnější logan 1.6 pak za 236 900 korun.

Petr Benzl, Lidové noviny, 30. 3. 2004